Banner

Rituals

Rituals is in 2000 opgericht en biedt luxe home en body cosmetica. De missie is simpel maar helder: Met een beetje extra aandacht voor de kleine genoegens van het leven, transformeer je je dagelijkse routines in mooie rituelen. Concreet worden die verwenmomenten gecreëerd met originele producten die variëren van lichaams- en gezichtsverzorging, yogakleding en badlinnen tot geurkaarsen, parfum, make-up en thee.

Rituals heeft ruim 220 winkels wereldwijd en een webshop. Online gaat een steeds grotere rol spelen bij Rituals. Een goede online  contactstrategie is dan noodzakelijk, met als focus e-mail. Waarom? Binnen e-commerce is e-mail een belangrijk online marketing kanaal dat veel traffic & omzet genereert (zowel online als offline).

De opdracht:

Maak een goede e-mail contactstrategie voor Rituals prospects en klanten waardoor zij meer en vaker Rituals producten afnemen en langer klant blijven (werven, groei en retentie).

Concreet worden de volgende 4 vragen beantwoord:

  1. Wat is de e-mailstrategie van Rituals?
  2. Wat moet worden ingericht om deze e-mailstrategie te realiseren (database, e-mailflows, relevante klantinformatie, content en analyse/dashboardtools)
  3. Wat is het stappenplan: wanneer moet wat worden geïmplementeerd?
  4. Wat zijn de meetbare (commerciële) doelstellingen van Rituals en hoe kunnen we deze goed monitoren en bijsturen?

 Inmiddels is de online strategie opgeleverd en wordt nu de uitwerking ingepland.