Postbank

De Postbank is een sterk marketing gedreven organisatie. Hierdoor is zij er in geslaagd naast traditionele DM ook internet effectief in te zetten. Zo succesvol dat internet het grootste verkoopkanaal is geworden voor de Postbank. Voor Postbank heb ik met een klein team het e-mail kanaal succesvol ingericht. Succesvol door:

  • De juiste invulling te geven aan marketingconcepten.
  • Een sterke kostenbeheersing door goed leveranciers management.
  • Een zeer hoge campagne productie.
  • Een continue bijsturing door nauwe monitoring.
  • Een goed gevoel voor interne politieke verhoudingen.
  • Het realiseren van een groot aandeel van afdelingsomzet.

Als eindredacteur was ik verantwoordelijk voor de maandelijkse verzending van de Mijn Postbank Nieuws. De e-mail nieuwsbrief waar 1,5 miljoen klanten op geabonneerd zijn. De verkoop is in 1,5 jaar tijd vervijfvoudigd. Dit is gerealiseerd door:

  • Het ontwerpen en implementeren van een redactieproces.
  • Het aansturen en motiveren van de redactieleden.
  • Het aansturen en motiveren van de productie medewerkers.
  • De SLA met juridische zaken gemaakt voor extern bureau.
  • Het initiĆ«ren en uitvoeren van klantonderzoek.
  • Het toepassen van dynamische gepersonaliseerde content.
  • Het continu optimaliseren van content en design.
  • Het nauwgezet monitoren van verkoopresultaten.
  • Het uitvoeren van experimenten (bv het toepassen van variabele content).