Banner

Agri Retail

Opdracht: Het realiseren van een zo hoog mogelijke omzet binnen de huidige webshop omgeving (zonder nieuwe investeringen). Met als hoofddoel een goede basis voor de start van de nieuwe webshop. Dit is gerealiseerd. Het aantal bezoeken is toegenomen van 150.000 naar 600.000 in de maand. De omzet is verdubbeld en het aantal verkochte producten is verdrievoudigd. Hoe?

1. SEO optimalisatie: Met behulp van een keyword analyse en een url optimalisatie zijn de natuurlijke zoekresultaten aanzienlijk toegenomen.

2. Het verhogen van de adwords ROI. In samenwerking met het bureau Brainads hebben we veel dure zoekwoorden uitgesloten en ons meer gefocust op de huismerken.

3. De voorraad afstemmen op de omloopsnelheid en het productassortiment verruimen. De voorraad in het magazijn was veel te groot en het productassortiment te klein. Door het verkleinen van de voorraad en te gaan werken met backorders zijn de kosten aanzienlijk afgenomen. Daarnaast is het assortiment uitgebreid waardoor het meer aansluit bij het ruime winkelassortiment.

4. Scherpere verzendtarieven. De verzendkosten waren niet marktconform, waardoor de conversie zeer laag was. Door deze te verlagen is de conversie toegenomen.

5. Optimalisatie van de nieuwsbrieven. De nieuwsbrief had de functionaliteiten en de look&feel van een digitale folder. Het template is veel interactiever gemaakt waardoor een een groot deel van de online omzet nu via de nieuwsbrieven wordt gerealiseerd. 

6. Het bedenken en introduceren van succesvolle interactieve online events en spelletjes (https://actie.boerenbond-welkoop.nl/kenner/fotogalerij). De klanten van BoerenBond en Welkoop zijn gek op leuke spelletjes en acties. Een groot succes was de rebranding van het huismerk honden- en kattenvoeding KENNER. Klanten konden een jaar lang gratis voeding winnen, als zij de leukste foto posten van hun kat of hond. Deze werd getoond in een fotogalerij met een uitleg, gegeven door het huisdier, waarom hij/zij in aanmerking kwamen voordeze prijs. Iedereen kon stemmen op de foto's. De actie is geactiveerd via de nieuwsbrief, de folder en Facebook. Tussentijds ontvingen deelnemers e-mails met aanmoedgingsprijzen en kortings-acties. Dit resulteerde in ruim 3.100 deelnemers en meer dan 60.000 bezoeken in 1 maand op de actiepagina.